האם קיימת טלפתיה אמיתית?

    מה היא טלפתיה בכלל?

    הבה נתחיל אפוא בפירוש הטכני של המילה. המילה טלפתיה מקורה ביוונית. טלא – זה רחוק, ופאתוס – זה רגש. ביחד – רגש מרחוק. כלומר, הניסיון להעביר רגש כלשהו או תשדורת מסרית כלשהי בין שני אנשים הנמצאים במרחק אחד מהשני ולא מתקשרים בצורה קונבנציונלית.
    המילה טלפתיה מתורגמת גם כראשי תיבות של E.S.P (extra sensory perception) תפיסה על – חושית.
    למילה טלפתיה נגזרות עוד מספר מילים וביטויים נוספים כמו: מנטליזם, קריאת מחשבות, אמן חושים, אמן על חושי, אמן בידור על חושי וכאמור טלפתיה. כל תחום הטלפתיה וקריאת המחשבות נהוג לשייכו לתחום הפרה-פסיכולוגיה, קרי כל מה שמעבר לפסיכולוגיה. שכן מעולם לא הצליחו להוכיח מדעית ומחקרית שקיים דבר כזה טלפתיה כפי שאנו נוהגים לחשוב. לפחות עד היום לא הצליחו להוכיח זאת ע"פ כל כללי הפיסיקה המדעיים והכלים האמפיריים שברשות המדע.
    ויחד עם זאת, אנשים – ויש היאמרו אף רבים – נוטים להאמין שישנם אנשים שניחנו באמת ביכולות טלפתיים, ומסוגלים לקרוא מחשבות ולהעביר מחשבות מהאחד לשני. כנראה שכל העיסוק בזה הוא עניין של אמונה. קצת כמו דת. או שאתה מאמין בזה או שלא. למען ההגינות, אציין שעבדכם הנאמן אינו מאמין ביכולות כאלה, כלומר בטלפתיה אמיתית וטהורה. למרות שאני מכונה אמן חושים וטלפתיה.

    המנטליזם או כל נישת החושים והטלפתיה בכללותה, נחשבת לקטגוריה או לתת התמקצעות בתוך דיסציפלינת ענף הקסמים. שכן לאמנות הקסמים תתי התמקצעויות שונות ומגוונות והטלפתיה היא רק אחת מהן.

    טלפתיה ותקשור לאורך ההיסטוריה:

    לאורך כמעט כל ההיסטוריה האנושית היו קיימים מנטליסטים, ואף ביתר שאת מהיום. בעיקר במאה ה-19 היו המון, רק שאז הם נקראו: מדיומים, מתקשרים, ספיריטואליסטים וסייקיקס. בשונה מהיום, אז מטרתם הייתה יותר להתל ולהונות אנשים על מנת להוציא ולסחוט מהם כספים שלא כדין. רבים מהם טענו שביכולתם לרפא אנשים, להוציא אותם מנכותם, להחזיר אהבות נכזבות, לתקשר עם המתים כדי להעביר להם מסרים ועוד. הקוסם המפורסם הודיני דאז, היה ידוע בין השאר ברדיפתו אותם, חשיפת פרצופם האמיתי בכך שחשף את הטריקים שלהם ואת סודם.

    למזלנו כיום, בזכות התקדמות הטכנולוגיה, המדע והמדיה, רוב אמני הטלפתיה בעולם משתמשים ביכולותיהם על מנת לבדר אנשים נטו, מבלי לטעון לכוחות על טבעיים. לצערנו, עדיין ישנם מספר מועט של אנשים שרלטנים, מבלי לנקוב בשמות, הטוענים כי באמת ניחנו ביכולות על טבעיות וביכולתם לרפא אנשים. כן, כך גם היום, במאה ה- 21, אנשים מסכנים (בורים וחסרי השכלה לרוב) עדיין נופלים ברשתם של אלה.

    אילו יכולות מפגינים אמני החושים או אמני הטלפתיה למיניהם?

    בין שאר כישוריהם, היכולות אותן מפגינים אמני החושים הם: קריאת מחשבות, כדוגמת גילוי פרטים אישיים של בן אדם, גילוי ציורים, ניבוי העתיד, יכולת ראייה בעיניים עצומות לכאורה, שתילת זיכרון ומחיקת זיכרון אצל בן אדם, טלקינזיס (הזזת חפצים בכוח המחשבה), זיכרון פנומנאלי, הנעת אנשים לפעולות מסוימות, כיפוף כפיות ומתכות, העברת חושים ואנרגיות בין אנשים.

    באילו שיטות וטכניקות משתמשים המנטליסטים?

    מנטליסט או אמן על חושי טוב, כדאי לו מאוד שיהיה אינטליגנט בראש ובראשונה. אישיות עם כריזמה מתפרצת ואינטליגנציה נוטפת הם תנאי בסיסי וחשוב לאמן עלי חושי טוב. אחר כל באות כל שאר הטכניקות, אותן ניתן ללמוד ולרכוש כבר בהשכלה בגובהה, כגון: פסיכולוגיה, שפת גוף, NLP (Neuro-linguistic programming) או כפי שמכונה בעברית "ניתוב לשוני פיסיולוגי", קולד רידינג, סוגסטיה (יכולת השכנוע), היפנוזה (שכבר אסור להשתמש בה כיום ע"פ חוק), זיכרון פנומנלי, וגם טכניקות מעולם הקוסמות כמובן, שכן אל לנו לשכוח שכל מנטליסט הוא קודם כל קוסם.

    קצת שמות של אמני חושים גדולים לאורך ההיסטוריה במאה ה-19 ובמאה ה- 20:

    ניתן למנות כמנטליסטים גדולים וחשובים לאורך ההיסטוריה בסדר כרונולוגי פחות או יותר את: קרטר, אלכסנדר, תיאודור אנימן, קיט' בארי, בורלינג הול, דיוויד ברגלס, צ'אן כנאסטה, האחים דוונפורט, ג'וסף דונינגר, גלן פולקנשטיין, אל קורן, קרסקין המדהים, הפידינגטונס, פראנסיס ווילארד והזנקיס, שפעלו בסוף המאה ה- 19 ובתחילת המאה ה- 20.
    אחריהם ניתן לציין את טוני קורינדה, מקס מייבן, אורי גלר, בוב קאסידי, מארק פאול ומארק סיילם, שפעלו במחצית השנייה של המאה ה- 20.
    הבאים אחריהם בסדר הם ריצ'ארד אוסטרלינד, בנאצ'אק ודרן בראון, שפועלים מסוף המאה ה- 20 ועד היום.

    אמני טלפתיה בראי הקולנוע והטלוויזיה:

    אציין רק שניים את הבולטים שבהם: הסדרה האמריקאית "המנטליסט", שסובבת ממש סביב דמות המנטליסט, לא כאמן בידור דווקא, כי אם כמפענח מקרי פשע ורצח ועוזר למשטרה. השני הוא סרטו הנפלא של וודי אלן מ- 2014 "קסם לאור ירח", המציג בבהירות רבה את רדיפת המדיומים והמתקשרים למיניהם במאה ה- 19 וחשיפתם, ע"י קוסמים.

    call now